Czy jesteśmy społeczeństwem otwartym na dialog? W jaki sposób polaryzacja polityczna wpływa na nasze życie? Jakie praktyczne działania moglibyśmy podjąć, aby wzmocnić poczucie wspólnoty?
Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego
wraz z Fundacją Konrada Adenauera w Polsce
zapraszają na spotkanie online z
Wawrzyńcem Smoczyńskim
pod tytułem: „Kondycja życia publicznego w Polsce”.
Spotkanie odbędzie się 1 czerwca (wtorek), o godzinie 18:00, na platformie Zoom (https://zoom.us/j/93822789436, Webinar ID 938 2278 9436). Wydarzenie będzie odbywać się w języku polskim i będzie tłumaczone symultanicznie na język niemiecki.
Czytaj więcej: ||Spotkanie online || Kondycja życia publicznego w Polsce - 1 czerwca, godz. 18:00
Ponad ¾ gatunków roślin na świecie jest zapylanych między innymi przez pszczoły. Skala produkcji upraw zależnych od zapylaczy stale rośnie, czyniąc tym samym nasze życie niezwykle związanym z tymi owadami. Niestety z powodu degradacji środowiska naturalnego ich liczebność spada.
Na świecie istnieje około 20 000 gatunków pszczół. Aż 222 z około 470 gatunków pszczół żyjących w Polsce są zagrożone wyginięciem. Nasza postawa konsumencka może odmienić ich los. Wspierajmy lokalnych wytwórców i twórzmy różnorodne siedliska do życia wysiewając rośliny miododajne.
Czytaj więcej: 🐝🐝🐝 20 maja - Światowy Dzień Pszczół. Na straży Bioróżnorodności
Tegoroczne Sympozjum Brneńskie "Dialog w środku Europy", które odbyło się w dniach 26-27 marca 2021 r., podejmowało temat: „Podzielone społeczeństwa - podzielona Europa. Dlaczego nie możemy znaleźć wspólnego języka”. Organizatorami tego wydarzenia byli: Wspólnota Ackermann, Towarzystwo Bernarda Bolzano i Gmina Brno, a swoją obecnością uświetnili je ambasadorowie: Niemiec, Czech i Austrii, a także burmistrz miasta Brno i gubernator Regionu Południowomorawskiego.
Czytaj więcej: ||RELACJA|| XXIX Sympozjum Brneńskie „Dialog w środku Europy”
W listopadzie ubiegłego roku zaprosiliśmy uczniów i nauczycieli z XIII Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu na warsztaty, podczas których zapoznali się z metodologią zbierania relacji ustnych i pracy ze świadkami czasu. Następnie zaproponowalibyśmy uczniom, aby, pod nadzorem nauczycieli, przygotowali filmy na jeden z wybranych tematów:
Pomimo ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną i zdalnej pracy szkoły wyszło świetnie!
Ponad 200 uczniów, pracujących w zespołach przygotowało ciekawe filmy, w których popisali się nie tylko dużą kreatywnością i znajomością historii, ale także poczuciem humoru.
Czytaj więcej: ||1990 / Year One|| Warsztaty edukacyjne i projekt filmowy