Co wydarzyło się w maju 1945 roku? Jak wygląda pamięć współczesnych Polaków o wojnie i jej zakończeniu? To tylko jedne z wielu pytań, na które odpowiadają historycy w specjalnie przygotowywanych nagraniach, które już niedługo będziecie mogli znaleźć na naszej stronie w formie podcastów.
W związku z przypadającą w tym roku 75. rocznicą zakończenia II wojny światowej Fundacja „Krzyżowa”, we współpracy z Instytutem Śląskim, przygotowała materiały edukacyjne, adresowane do młodzieży szkolnej oraz nauczycieli, których celem jest przedstawienie możliwie szerokiej perspektywy na wydarzenia roku 1945. Jednym z elementów pakietu edukacyjnego będą podcasty z udziałem ekspertów.
Czytaj więcej: Projekt „Patriotyzm Jutra”. Podcasty historyczne już wkrótce na stronie Fundacji!
Data i miejsce szkolenia: 30 października 2020 - 06 listopada 2020 | Krzyżowa
W szkoleniu może wziąć udział 24 multiplikatorów z Niemiec i Polski. Jego celem jest zaznajomienie z metodami nauczania "JustNow – Toolbox for Teaching Human Rights" oraz stworzenie wspólnie nowych materiałów edukacyjnych, które będą częścią "JustNow - Toolbox for Teaching Human Rights".
CZYM JEST "JUSTNOW – A TOOLBOX FOR TEACHING HUMAN RIGHTS"?
“JustNow – A Toolbox for Teaching Human Rights” powstał w odpowiedzi na ewaluacje i prośby zgłaszane przez organizacje i szkoły, które wcześniej uczestniczyły w projekcie Model International Criminal Court (MICC) www.modelicc.org.
Czytaj więcej: Rekrutacja uczestników || JustNow - szkolenie dla multiplikatorów
Letni czas był dla ekipy Zespołu Ogrodowego niezwykle pracowity: wraz z projektantami z Pracowni Architektury Tecla oraz Fundacji Plastformers wypracowujemy najpiękniejsze, najbardziej praktyczne i najlepiej służące edukacji opcje lokalizacji i układu elementów ogrodu, który powstanie na terenie Fundacji.
Czasem on-line, czasem w pracowni architektonicznej, a czasem w terenie - tak jak na załączonym zdjęciach, rozważamy różne opcje.
Pierwsze spotkanie szkół realizujących pilotażowy projekt Szkół Dialogu odbyło się 25 sierpnia w Krzyżowej. Pandemia przerwała testowanie przetłumaczonych z niderlandzkiego materiałów edukacyjnych i dopiero teraz udało się zebrać nauczycielki, które przed ogłoszeniem zamknięcia szkół wdrażały lekcje z pierwszych 3 bloków programu w swoich szkołach i przedszkolach.
Szkoły i przedszkola wymieniały się swoimi oczekiwaniami jakie żywiły przed przystąpieniem do programu oraz stopniem realizacji tych oczekiwań. Ewaluacja pokazała, że materiał jest bardzo dobrze przyjmowany przez dzieci, że pozwala na zmiany zachowań i ułatwia rozwiązywanie konfliktów w grupie. Nauczycielki chwaliły program ze jego usystematyzowanie, prostotę przekazu, elastyczność i skuteczność.
Czytaj więcej: Spotkanie szkolne w ramach projektu „Szkoły Dialogu” - Krzyżowa, 25.08.2020