Naszej Drogiej Koleżance,
Joli Kolinko,
składamy wyrazy głębokiego współczucia i żalu z powodu śmierci Męża, Daniela.
Jolu, zapewniamy Cię o swojej pamięci w tych trudnych chwilach.
Zarząd oraz koleżanki i koledzy
z Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego
Czytaj więcej: Kondolencje dla Naszej Koleżanki, Jolanty Kolinko, z powodu śmierci Męża
W tym i następnym tygodniu 6 szkół podstawowych z Dolnego Śląska bierze udział w giełdach zawodowo-edukacyjnych w Krzyżowej. Podczas zajęć uczestnicy mają okazję przybliżyć sobie specyfikę lokalnego rynku pracy. Na przykładzie Fundacji "Krzyżowa" i Partnerów współpracujących z Fundacją uczniowie poznają wybrane zawody, ich charakterystykę oraz wymagane kompetencje i kwalifikacje. Warsztaty w małych grupach z zachowaniem reżimu sanitarnego przeplatane się elementami autorefleksji, w których uczestnicy podejmują próbę analizy własnych preferencji zawodowych.
Zajęcia odbywają się w ramach projektu "Równe szanse - wsparcie w zakresie wyrównywania dysproporcji edukacyjnych i rozwijania uzdolnień", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
Czytaj więcej: Giełdy zawodowo-edukacyjne dla szkół podstawowych
W dniach 24-26 września odbyło się w Krzyżowej zaawansowane szkolenie "Edukacja globalna – ekologicznie, klimatycznie, zielono".
Pogoda sprzyjała uczestniczkom szkolenia i w towarzystwie wrześniowego słońca udało im się eksplorować przyrodę dookoła Krzyżowej i poznawać ją za pomocą zmysłów. Kursantki poznały wiele metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Miały także okazję poszerzyć swoją wiedzę nt. zmian klimatu, śladu ekologicznego, syndromu deficytu natury oraz podyskutować o kryzysie klimatycznym, adaptacji do niego oraz o tym, jak poruszać te tematy z młodymi ludźmi. Zgłębiały problematykę związaną z systemem żywnościowym, spożyciem mięsa oraz marnowaniem żywności. Poznały proekologiczne rozwiązania i zmagania Fundacji „Krzyżowa” i podzieliły się swoimi doświadczeniami z zakresu edukacji ekologicznej oraz wprowadzania jej w życie. Bardzo dziękujemy za aktywny udział i zapraszamy ponownie!
Jak opowiadać o przeszłości, aby było to ciekawe?
dr Tomasz Skonieczny
Pracowałem niedawno nad filmem, który miał promować materiały edukacyjne, poświęcone, jakże inaczej, historii. Jedna z uczestniczek nagrań dla żartu powiedziała do kamery „My, nauczyciele historii, wiemy, że historia jest ciekawa. Teraz należy tylko przekonać do tego uczniów”. No dobrze, nie był to żart. Nauczyciele akurat tę kwestię traktują bardzo poważnie. Mnie zaś te słowa dały wiele do myślenia, bowiem poruszyły problem, z którym mierzyć musi się każda osoba, która na poważnie podchodzi do pracy z młodzieżą szkolną w ramach edukacji historycznej i obywatelskiej (ten drugi człon jest tu szczególnie ważny, pamiętajmy proszę, że o przeszłości nie uczymy dla hobbystycznego gromadzenia wiedzy – ale z myślą o tym, że wiedza ta ma nas czegoś nauczyć i być może pomóc w niepowielaniu starych błędów).
Czytaj więcej: Jak opowiadać o przeszłości, aby było to ciekawe?