Publikacja przygotowana przez uczestników projektu „Tradycja łączy pokolenia”, realizowanego przez Fundację „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego.
Seniorzy biorący udział w warsztatach dziennikarsko - komputerowych spisali swoje wspomnienia. Z pokładów pamięci wydobywali przeżycia z czasów swojego dzieciństwa, młodości, dojrzałości. Refleksji poddali także swoje korzenie.
Wydane wspomnienia są głosem pokoleń urodzonych jeszcze w czasach wojny, czasach tuż powojennych i czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej.
Podręcznik ten zawiera wybrane metody, które uczestnicy zweryfikowali i na nowo opracowali. Metody te pokazują, w jaki sposób niemiecko-polska i niemiecko-grecka historia może być analizowana z powiązanym podejściem historycznym i wykorzystywana w nieformalnym kontekście edukacyjnym.
Ponadto metody te mogą być również stosowane w różnych kontekstach (kulturowych, religijnych, narodowych, społecznych itp.).
Publikacja jest dostępna w formie elektronicznej w języku angielskim: PUBLIKACJA
Język i komunikacja w międzynarodowej edukacji integracyjnej. Metody, wytyczne, impulsy
.
Publikacja skierowana jest do specjalistów w zakresie nieformalnej pracy edukacyjnej i animatorów społeczno-oświatowych, ale także do nauczycieli i nauczycielki oraz wszystkich tych, którzy są zainteresowani refleksją nad rolą języka w kształtowaniu rzeczywistości społecznej i promowaniu własnej praktyki zawodowej poprzez komunikację bez barier.
Powielanie i wykorzystywanie treści do celów niekomercyjnych jest dozwolone pod warunkiem podania źródła.
Niniejsza publikacja powstała w ramach dwuletniego Partnerstwa Strategicznego " Perspektywa inkluzja" i była współfinansowana przez Program Erasmus + Unii Europejskiej oraz ze środków Polsko-Niemieckiej Organizacji Młodzieży.
pod redakcją Tomasza Skoniecznego, wyd. Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, 2018
Szanowni Państwo, nawiązując do niezwykle ważnej rocznicy, jaką jest stulecie zakończenia I Wojny Światowej, oddajemy w Państwa ręce materiały edukacyjne, których celem jest przedstawienie dwóch różnych perspektyw - polskiej oraz niemieckiej - pamięci o Wielkiej Wojnie oraz zmianach zapoczątkowanych w roku 1918. Poprzez zestawienie wydarzeń z historii Polski oraz Niemiec z roku 1918 (z jednoczesnym odwołaniem się do lat późniejszych), uczestnicy zajęć będą mieli okazję nie tylko zapoznać się z odmienną optyką narodowej narracji o historii, ale także skonfrontować się z własnymi wyobrażeniami o zmianach, jakie zaszły i nadal zachodzą w Europie.
Scenariusz zajęć przygotowywany jest z myślą o pracy z grupami polsko-niemieckim, w trakcie wymian szkolnych, oraz w ramach edukacji pozaformalnej. Z powodzeniem może jednak stać się punktem wyjście dla lekcji historii oraz edukacji obywatelskiej, prowadzonych w ramach edukacji formalnej.
Materiały edukacyjne dostępne są w polskiej wersji językowej:
Sto lat po Wielkiej Wojnie_Materiały edukacyjne.pdf
Czytaj więcej: ||Materiały edukacyjne|| Sto lat po Wielkiej Wojnie