Wydawnictwa online

ZESPÓŁ EKSPERTÓW: Sheila Flaherty, David Cotter, Iwona Machoń – Pluszczewska, Tamara Chorąży

REDAKCJA: Iwona Machoń-Pluszczewska

Niniejsza publikacja powstała przy wsparciu udzielonemu przez Fundację Fundusz Współpracy w ramach projektu „Ścieżki współpracy- wsparcie dla podmiotów wdrażających współpracę ponadnarodową” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Metoda motywowania dzieci do rozwijania kreatywności, kompetencji cyfrowych, matematycznych i naukowych poprzez ćwiczenia sztuk wizualnych jest rozwiązaniem wypracowanym w ramach projektu grantowego o numerze W.234.II.2019, pt.: „ARTaTOOL - rozwój kreatywności, kompetencji cyfrowych, matematycznych i naukowych poprzez ćwiczenia sztuk wizualnych”, realizowanym od czerwca 2020 roku do końca listopada 2021 roku w polsko-irlandzkim partnerstwie Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego i Firmy Da Vinci Box, z siedzibą w Dublinie.

Celem głównym Projektu grantowego „ARTaTOOL” był uzyskany za pomocą sztuk wizualnych rozwój motywacji do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, kompetencji społecznych, takich jak umiejętność argumentacji, obrony własnych przekonań, umiejętności pracy w grupie oraz kreatywnego działania u uczniów szkół podstawowych.


MENTORING CYFROWY – NOWY WYMIAR NAUCZANIA. PORADNIK METODYCZNY na temat Mentoringu Cyfrowego

ZESPÓŁ EKSPERTÓW: Michael Hallissy, John Hurley, Maria Fojk, Karolina Wójcik, Iwona Machoń – Pluszczewska, Jolanta Kolinko; Redakcja: Iwona Machoń-Pluszczewska, Krzyżowa 2021

Publikacja jest  rezultatem projektu grantowego „Mentoring cyfrowy – nowy wymiar nauczania” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Autorami poradnika są: Michael Hallissy, John Hurley, Maria Fojk, Karolina Wójcik, Iwona Machoń – Pluszczewska i Jolanta Kolinko – irlandzko-polski zespół ekspertów z H2 Learning Ltd. i Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego.

(Nie)obecny. Eseje o dialogu, pod red. Tomasza Skoniecznego, wyd. Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, Wrocław 2020

„(Nie)obecny. Eseje o dialogu” to najnowsza publikacja, która została wydana przez Fundację „Krzyżowa” oraz Fundację Konrada Adenauera w Polsce. Jest ona nie tylko próbą pokazania kondycji dialogu we współczesnym świecie oraz przedstawienia doświadczeń oraz trudności, które można napotkać zawodowo zajmując się pracą na rzecz edukacji obywatelskiej, ale także – mamy taką nadzieję – inspiracją do przeciwstawienia się kulturze polaryzacji i sporu.

Fragment Wstępu:

(…) Wydarzenia zachodzące w Polsce, Niemczech, jak i w wielu innych krajach europejskich, których świadkami jesteśmy w ostatnich latach, wyraźnie wskazują, że coraz mniej skłonni jesteśmy przejawiać podobną postawę. Znacznie częściej zaobserwować można wzrost tendencji skrajnych, przejawiające się także wysoką niechęcią do poszanowania osób prezentujących odmienne poglądy.

Dziś w Fundacji nie tylko praca online przeważa nad pracą w żywym kontakcie z osobami uczestniczącymi w projektach edukacyjnych, ale też nasze publikacje coraz częściej pojawiają się w formie cyfrowej, a nie w formie książki pachnącej drukiem. Obecnie prezentowana publikacja jest wynikiem dwudniowego BarCampu online zorganizowanego w czerwcu 2020 roku wspólnie z Kreisau Initiative e.V. i Freya von Moltke Stiftung, do udziału w którym zaprosiliśmy specjalistów pracy z młodzieżą z Niemiec, Polski i Ukrainy.

Tematem BarCampu była refleksja nad aktualną sytuacją edukacji historyczno-obywatelskiej w naszych trzech krajach. Istotną rolę odegrały tu innowacyjne metody, które w obecnej sytuacji rozwijamy, aby podtrzymywać istnienie edukacji pozaformalnej, szczególności historycznej i obywatelskiej. Publikacja podsumowuje nasze doświadczenia związane z wdrożeniem BarCampu w formie online. Edukatorzy i edukatorki pracujący z młodzieżą znajdą tu też konkretne sugestie dotyczące wydarzeń edukacyjnych online. Cały rozdział poświęcony jest pomysłom na przeniesienie popularnych gier integracyjnych i energizerów do przestrzeni wirtualnych spotkań. Publikacja jest już dostępna w języku angielskim na naszej stronie internetowej i może być pobrana za darmo.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!