Weź udział

Zobacz więcej...

Od 14 do 18 lutego 2022 r. w MDSM Krzyżowa trwała polsko-niemiecka wymiana młodzieży online "Drogi pamięci", w której brało udział około 70 uczniów (w wieku 16-17 lat) i 6 nauczycieli z Berufliche Schule des Kreises Stormarn w Bad Oldesloe oraz I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Węgrowie. Wymiana była częścią większego projektu, w którym bierze udział w sumie 8 szkół z Polski, Niemiec i Rosji.

Uczniowie i uczennice pracowali nad bardzo szczególnym tematem historycznym: w oparciu o projekty Arolsen Archives documentED i #StolenMemory, mieli możliwość poznać historyczno-polityczne tło narodowego socjalizmu i zetknąć się z indywidualnymi historiami osób prześladowanych i ich rodzin. Młodzi ludzie, wykorzystując materiały źródłowe, badali osobiste losy i przedmioty pozostałe po byłych więźniach obozów koncentracyjnych. Celem projektu jest odnalezienie krewnych byłych więźniów, a po ich odnalezieniu zwrócenie im przedmiotów osobistych ich bliskich. W ciągu całego tygodnia uczniowie pracowali w małych dwunarodowych grupach i przygotowali dokumentację swojej pracy.

Ponadto, w trakcie wymiany uczniowie poznali historię Krzyżowej i Kręgu z Krzyżowej oraz wzięli udział w wycieczce online po Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy.

Projekt został finansowany przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w ramach specjalnego programu „Zachować pamięć“.

Koordynatorka projektu: Anna Kudarewska.

Wspierają nas

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!

  • Wymiany szkolne i pozaszkolne
  • Projekty edukacyjno-artystyczne
  • Projekty inkluzywne
  • Szkolenia dla nauczycieli i edukatorów
  • Seminaria, wykłady
  • Podróże studyjne
  • Oprowadzania
  • Miejsca pamięci w Krzyżowej
  • Kondycja współczesnej Europy
  • Doświadczenie historii jako inspiracja
  • Edukacja obywatelska
  • Warsztaty i konferencje naukowe
  • Innowacje dla szkół
  • Międzynarodowy transfer wiedzy
  • Rynek pracy
  • Aktywizacja osób starszych i wykluczonych