MENTORING CYFROWY – NOWY WYMIAR NAUCZANIA. PORADNIK METODYCZNY na temat Mentoringu Cyfrowego
ZESPÓŁ EKSPERTÓW: Michael Hallissy, John Hurley, Maria Fojk, Karolina Wójcik, Iwona Machoń – Pluszczewska, Jolanta Kolinko; Redakcja: Iwona Machoń-Pluszczewska, Krzyżowa 2021
Publikacja jest rezultatem projektu grantowego „Mentoring cyfrowy – nowy wymiar nauczania” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Autorami poradnika są: Michael Hallissy, John Hurley, Maria Fojk, Karolina Wójcik, Iwona Machoń – Pluszczewska i Jolanta Kolinko – irlandzko-polski zespół ekspertów z H2 Learning Ltd. i Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego.
Czytaj więcej: ||PUBLIKACJA|| MENTORING CYFROWY – NOWY WYMIAR NAUCZANIA. Poradnik metodyczny
W dniach 25-26 czerwca 2021 odbyły się ogrodowe warsztaty permakulturowe, podczas których można było się dowiedzieć dużo na temat tego, jak w ogrodzie robić, żeby się nie narobić! Tzn. jak sprawić, żeby to naturalne procesy wykonywały pracę za nas. Zastanawialiśmy się m.in. nad tym, jak to się dzieje, że gleby można nie przekopywać, a wszystko - oprócz chwastów - rośnie wtedy jak na drożdżach.
W ramach warsztatów tworzyliśmy i warstwowaliśmy wyniesione grządki, rozmawialiśmy o uprawie współrzędnej oraz zakładaniu Gildii (dobre i złe towarzystwo roślin), przygotowywaliśmy herbatę kompostową oraz gorący 18-dniowy kompost metodą Berkeley. Pomidory, ogórki, buraki i inne zielsko - to wszystko już nam rośnie!
Na fundacyjnym terenie za fosą ruszyły prace związane z budową ogrodu ekologicznego, które potrwają do ok. połowy lipca. W pierwszej kolejności wkopany został kabel elektryczny, którym niebawem energia elektryczna popłynie w najdalsze zakątki inwestycji. W kolejnym kroku powstanie utwardzona ścieżka, przyjazna dla osób z ograniczeniami w mobilności. Prace budowlane realizuje firma DABROBAU z Opoczki.
Ponieważ mamy środek sezonu, więc z pracami stricte ogrodowymi poczekamy do jesieni. W międzyczasie trwają jednak działania przygotowawcze: z wrocławskiej kompostowni pozyskaliśmy kompost - on jest już u nas i czeka, żeby zasilić nasze uprawy. W przygotowaniach pomagają nam także wolontariuszki - aktualnie zajmują się olejowaniem drewna na potrzeby budowy podwyższonych grządek, ogrodzenia oraz kompostownika.
Czym jest szkoła (jako instytucja i jako miejsce)? W jaki sposób, jako społeczeństwo, powinniśmy ją traktować? Czy jest w niej miejsce na dialog i dbałość o dobrostan uczniów oraz nauczycieli? O jakich potrzebach szkoły i ludzi ją tworzących przypomniała nam pandemia?
28 czerwca odbyło się spotkanie z prof. Jackiem Pyżalskim, pod tytułem: „Między instytucją a przestrzenią relacji. Czego nauczyliśmy się o szkole w dobie pandemii”.
Było to drugie z serii spotkań organizowanych w ramach projektu „Laboratorium Dialogu”, realizowanego przez Fundację „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego wraz z Fundacją Konrada Adenauera w Polsce.