Wcześniej opublikowaliśmy anglojęzyczną publikację, zawierającą eseje historyczne, które mają przybliżyć temat „zrabowanych” dzieci, oraz polskojęzyczną wersję dwóch esejów stworzonych przez polskie autorki (obie publikacje można znaleźć na naszej stronie: PUBLIKACJA ONLINE || Zbiór esejów historycznych o „zrabowanych” dzieciach. Wersja anglojęzyczna oraz PUBLIKACJA ONLINE || Zbiór polskich esejów historycznych o „zrabowanych” dzieciach).
Teraz oddajemy w Państwa ręce tekę ze scenariuszami lekcyjnymi, przeznaczonymi dla szkół ponadpodstawowych, które mogą być pomocą dla nauczycieli, którzy chcieliby samodzielnie przybliżyć swoim uczniom historię „kradzieży” dzieci przez władze nazistowskie na okupowanych ziemiach polskich oraz powojenne losy ofiar tej polityki.
Scenariusz zostały przygotowane specjalnie z myślą o polskiej szkole, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby, po odpowiednim dostosowaniu, wykorzystać je w ramach edukacji pozaformalnej.
Zrabowane. Wykorzenione. Scenariusze lekcji.pdf
Niniejsza publikacja powstała w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego Uprooted – (Hi)Stories of Stolen Children during World War II, realizowanego w Polsce, Niemczech, Czechach i Ukrainie, dzięki wsparciu Fundacji Pamięć, Odpowiedzialność i Przyszłość (EVZ) oraz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Finansów (BMF).