23 lutego odbyło się webinarium poświęcone wyzwaniom, jakie stoją przed edukacją młodzieży szkolnej na temat kultury dialogu oraz edukacji historycznej, w którym udział wzięło 46 nauczycieli i edukatorów z Polski i Niemiec.
W jego trakcie uczestnicy m.in.:
- wysłuchali wykładu „Znaczenie Krzyżowej dla stosunków polsko-niemieckich”, wygłoszonego przez prof. Krzysztofa Ruchniewicza (UWr, Dyrektora Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy’ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego),
- wzięli udział w wirtualnym oprowadzeniu po Krzyżowej – przygotowanym przez Dominika Kretschmanna (Kierownika Miejsca Pamięci Fundacji „Krzyżowa”),
- zapoznali się z wystąpieniem „Znaczenie Międzynarodowych Domów Spotkań Młodzieży” Eva Feldmann-Wojtachnii (Ludwig-Maximilians Universität München),
- wzięli udział w dwóch równoległych dyskusjach:
1. Edukacja historyczna i kultura pamięci. Polska i niemiecka perspektywa.
2. Jak uczyć dialogu? Praktyczne wskazówki i doświadczenia z pracy z młodzieżą.
Webinarium zostało organizowane jest przez Fundację „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego oraz Bayerische Landeszentrale für politische Bildungsarbeit. Było ono pierwszym ze spotkań zorganizowanych w ramach projektu „Miejsce edukacji Krzyżowa / Lernsort Kreisau”, nastawionego na budowanie sieci partnerstw pomiędzy polskimi i niemieckimi nauczycielami, którzy chcieliby współpracować przy przygotowaniu materiałów edukacyjnych i warsztatów dla polsko-niemieckich grup wymianowych, które przyjeżdżają do Krzyżowej.