
Zajęcia – ze względu na duże zainteresowanie i liczebność grup – zostały podzielone na dwie sekwencje. Pierwsza z nich obejmowała zajęcia konkursowe na Hali Sportowej, gdzie młodzież dobrała się w pary i wspólnie rysowała swoje wyobrażenia dotyczące zadanych tematów o charakterze abstrakcyjnym, jak m.in. wyścigów ślimaków w trakcie deszczu.
Pozostała część osób realizowała zadanie polegające na dowartościowaniu indywidualnych umiejętności uczestników i uczestniczek projektu artystycznego. Podział zadań był następujący – w każdej grupie znalazła się osoba, która zajmowała się opowiadaniem historii, rysowaniem przedstawień oraz kreatywnym myśleniem, a także ukrytym talentem, którego odkrycie umożliwiały warsztaty. Efekt końcowy obejmował komiks bazujący na konwencji filmu poklatkowego, którego fabuła powstawała na podstawie słów kluczowych, takich jak: zwierzę, basen, ogród, intrygujący, straszny.
Młodzież uczestnicząca w wydarzeniu miała możliwość interakcji z twórczynią Beatą Rojek, biorąc udział w obu partiach warsztatów.