Projekt pn. „Szkoły sukcesu edukacyjnego” realizowany jest w terminie od 01.01.2025 r. do 30.06.2028 r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach Priorytetu nr 8. Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działania nr 8.1 „Dostęp do edukacji” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Partnerstwo projektowe utworzyły 4 podmioty:
- 2 publiczne: Powiat Świdnicki i Dzierżoniowski,
- 2 niepubliczne: Fundacja "Krzyżowa" dla Porozumienia Europejskiego (Lider Projektu) i Stowarzyszenie E-ŻACZEK z siedzibą w Przerzeczynie-Zdroju.
Projekt jest realizowany na rzecz następujących szkół:
- powiat świdnicki: II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha w Świdnicy,
- powiat dzierżoniowski: I Liceum Ogólnokształcące w Dzierżoniowie im. Jędrzeja Śniadeckiego, II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Dzierżoniowie, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Bielawie,
- Stowarzyszenie E-ŻACZEK: Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przerzeczynie-Zdroju.
W projekcie udział weźmie 900 uczniów i uczennic i 75 nauczycieli i nauczycielek.
Celem projektu jest wzrost dostępu do dobrej jakości nauczania przez podniesienie poziomu nauczania i poprawa efektów nauczania w 3 liceach Powiatu Dzierżoniowskiego, w szkole podstawowej w Przerzeczynie-Zdroju oraz 1 liceum Powiatu Świdnickiego oraz wzrost kompetencji kluczowych uczniów liceów i szkoły podstawowej, co w konsekwencji przyczyni się do lepszej zdawalności egzaminu ósmoklasisty i maturalnych, a także do wzrostu kompetencji kluczowych i przyszłości uczniów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie i na rynku pracy.
Celem jest też wzrost umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej w tym z edukacji włączającej i narzędzi wspierania zachowań równościowych. Dzięki temu projekt przyczyni się do dopasowania oferty edukacyjnej szkół do współczesnego rynku pracy, zmieniających się trendów społecznych, postępującego rozwoju cyfrowego i globalnych wyzwań ekolog.
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu:
- rozwój kompetencji kluczowych uczniów w rozumieniu zalecenia RE z dn. 22.05.2018r.w sprawie kompetencji kluczowych,
- rozwój kompetencji zielonych,
- wsparcie rozwijania umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną, w formie warsztatów pozaszkolnych, wyjazdów edukacyjnych,
- organizację zajęć w modelu Stream,
- działania polegające na wsparciu, podnoszeniu umiejętności we wspieraniu integracji społecznej osób LGBTIQ+,
- organizacja praktyk zawodowych u pracodawców i kursów kwalifikacyjnych dla uczniów, którzy ukończyli 15 r.ż.,
Projekt zakłada m.in. rozwój kompetencji przyszłości, zajęcia z języka angielskiego, zajęcia z wykorzystaniem druku 3 d, zajęcia z robotyki, zajęcia z kodowania i programowania, zajęcia promujące zrównoważony styl życia zgodny z zasadą zero waste, zajęcia z edukacji medialnej.
Rezultaty projektu:
- wzrost u min. 900 uczniów i uczennic kompetencji kluczowych i umiejętności przyszłości,
- wzrost u 75 nauczycieli i nauczycielek umiejętności zawodowych i społecznych.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość całkowita projektu: 5 188 819,55 PLN
Wartość dofinansowania z UE: 3 632 173,68 PLN