Poradnik metody zastosowania narzędzia TIK-TAK powstał w ramach projektu TIK-TAK! realizowanego przez Fundację "Krzyżowa" dla Porozumienia Europejskiego w partnerstwie z H2 Learning Ltd.
Publikacja składa się z siedmiu rozdziałów:
1) Rozdział pierwszy przedstawia założenia realizacji projektu, uzasadnia wybór irlandzkiego narzędzia Digital Learning Framework do adaptacji na grunt polski, przedstawia opis narzędzia, w tym przegląd 4 domen narzędzia oraz korzyści wprowadzenia narzędzia w irlandzkich szkołach, a także opisuje praktyki zastosowania narzędzia w Irlandii i jego długofalowe rezultaty.
2) Rozdział drugi opisuje warunki w polskich szkołach.
3) Rozdział trzeci uzasadnia wdrożenie narzędzia w polskich szkołach, wymieniając korzyści dla szkół, które zechcą skorzystać z Ramy Nauczania Cyfrowego TIK-TAK!.
4) Rozdział czwarty dotyczy metod zastosowania narzędzia i przedstawia proces wdrażania narzędzia TIK-TAK!, metody i etapy wdrażania oraz zastosowanie Cyklu Planowania Nauczania Cyfrowego.
5) W rozdziale piątym zaprezentowane są wymogi sprzętowe.
6) Rozdział szósty przedstawia dokumentację i zawiera opis ilościowy oraz jakościowy narzędzia, w tym opis wybranych do narzędzia polskiego domen oraz przykłady dobrych praktyk z irlandzkich szkół, które mogą być inspiracją dla polskich nauczycieli wdrażających TIK-TAK! w swoich szkołach.
7) Rozdział siódmy przedstawia rekomendacje i wnioski. Poradnik uzupełniają załączniki stanowiące dokumentację przydatną w realizacji Ram Nauczania Cyfrowego.
Są to:
1) Wzory następujących dokumentów: - Zaangażowanie uczniów – ankieta. - Autorefleksja nauczyciela na temat własnej praktyki i wykorzystania technologii cyfrowych – arkusz autodiagnozy. - Plan Nauczania Cyfrowego – szablon planu. - Arkusz ewaluacji spotkań.
2) Regulamin Rady Konsultacyjno-Programowej
3) System komunikacji i opiniowania
4) Arkusz opiniowania - szablon
Poradnik metody zastosowania narzędzia TIK-TAK.pdf