Z wielką dumą i radością informujemy, że Fundacja "Krzyżowa" dla Porozumienia Europejskiego znalazła się na liście rankingowej konkursu grantowego „Ścieżki współpracy – wsparcie dla podmiotów wdrażających współpracę międzynarodową” w ramach działania: 4.3 Współpraca ponadnarodowa, oś IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa nr umowy UDA-POWR.04.03.00-00-0096/17-00.
Zdobyliśmy drugie miejsce w Polsce z wynikiem 40,5 punktów (najlepszy wniosek uzyskał 41 punktów, a aby zdobyć rekomendacje do dofinansowania projektu należało zdobyć 20 punktów).
Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego złożyła wniosek o dofinansowanie projektu „ARTaTOOL - Rozwój kreatywności, kompetencji cyfrowych, matematycznych i naukowych poprzez ćwiczenia sztuk wizualnych”.
Planowany termin realizacji projektu: od 1 czerwca 2020 r. do 30 kwietnia 2021 r.
Wartość projektu: 100 000 zł
Cel projektu: Opracowanie i wdrożenie w 7 szkołach podstawowych w Świdnicy metody ArtaTool, polegającej na wykorzystaniu sztuk wizualnych do rozwoju kompetencji kluczowych u uczniów. Cel zrealizujemy poprzez adaptację na grunt polski metody stosowanej przez partnera ponadnarodowego – irlandzkiej firmy Da Vinci Box z Dublina.
Jest to projekt, który dodaje komponent ponadnarodowy do „Świdnickiej mozaiki edukacyjnej” realizowanej w partnerstwie Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego (lider) oraz Gminy Miasto Świdnica w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.
Projekt grantowy ARTaTOOL przyczyni się do wyposażenia nauczycieli w umiejętności efektywnego wykorzystania sprzętu ICT oraz wykorzystania elementów sztuki wizualnej do pracy z uczniami w wieku 7-14 lat. Metoda pozwoli na wzrost zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi oraz rozwinie kompetencje społeczne uczniów, ich umiejętność argumentacji, obrony własnych przekonań i rozumienia uzasadnionego stanowiska innych wobec własnych poglądów, obudzi zainteresowania matematyczne, badawcze i naukowe oraz rozwinie kreatywność dzieci i młodzieży poprzez ćwiczenia z obszaru plastyki, rysunku, malarstwa i grafiki.