W dniach 4-7 czerwca ponownie gościliśmy w Krzyżowej młodzież ze szkoły Heinricha Bölla w Rodgau (Niemcy), który w ramach dłuższej podróży studyjnej po Polsce spędzila także parę dni w Krzyżowej.
Podczas swojego pobytu, uczestnicy zajmowali się m. in. tematami: "Opór przeciwko nazistowskimi rządami terroru podczas II Wojny światowej" oraz "Zaangażowanie w dniach dzisiejszych: Agenda ONZ 2030". Młodzież miała także okazję zwiedzić okolicę Krzyżowej.
Czytaj więcej: Warsztaty młodzieżowe Heinrich-Böll-Schule Rodgau, Krzyżowa 04-07.06.2019 r.
Od 29 maja do 2 czerwca odbywała się w Krzyżowej kolejna polsko-niemiecka wymiana szkolna. Brało w niej udział 27 uczniów ze szkół: III Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Rzeszowie oraz Canisius Kolleg Berlin. Młodzież w wieku 15-17 lat zapoznała się z historią Krzyżowej, poznawała losy członków Kręgu z Krzyżowej oraz korzystając z wystawy „Odwaga i pojednanie” podążała zawiłą drogą polsko-niemieckiego pojednania.
Czytaj więcej: Polsko- niemiecka wymiana szkolna Rzeszów-Berlin – Krzyżowa, 29.05.-02.06.2019
Koniec maja to dla uczniów i uczennic z Johannes-Butzbach-Gymnasium w Miltenbergu oraz ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Ostrzeszowie czas spędzony w Krzyżowej. Grupa ponad pięćdziesięciu osób z Polski i Niemiec zgłębiała tematy tolerancji oraz różnorodności w swoich społeczeństwach, zaczynając od swojej klasy. Szkoły partnerskie spotkały się po raz kolejny, a nieodłącznym elementem wymiany była wycieczka do Wrocławia i wejście na punkt widokowy na Sky Tower. Uczniowie i uczennice wzięli udział w zajęciach sportowych, kreatywnych oraz we wspólnym ognisku kończącym całe spotkanie. Celem wymiany było przede wszystkim wspólne spędzenie czasu i bliższe poznanie się.
W dniach 25-29 maja mieliśmy przyjemność gość w Krzyżowej grupę młodzieży z Piotrkowa Trybunalskiego oraz Hildesheim. Szkoły po raz kolejny przyjechały do Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży w Krzyżowej. W tym roku szkoły przyjechały w mniejszym składzie -trzydziestu uczniów oraz uczennic.
W trakcie projektu młodzież poznawała historię Kręgu z Krzyżowej, uczyła się od siebie nawzajem i poznawała swoje języki poprzez animacje językowe. Uczniowie pracowali także w mniejszych grupach. Uczyli się współpracy między sobą, ale także tego, jak poprzez swoje zachowanie wpływają na to, co się dzieje w innych regionach na świecie (elementy edukacji globalnej).