W kwietniu miało miejsce spotkanie w ramach projektu "Wspólne rozumienie różnorodności” (Vielfalt gemeinsam verstehen), którego partnerem jest Fundacja „Krzyżowa”. Biorące w nim udział osoby z Austrii, Rumunii, Polski, Bułgarii, Litwy, Słowenii, Grecji oraz przedstawiciele niemieckiej firmy Studio Gaus GmbH omówiły wyniki projektu oraz wypróbowały pierwsze z wypracowanych metod. Chociaż spotkanie miało formę online przebiegało w bardzo otwartej i kreatywnej atmosferze.
Projekt „Wspólne rozumienie różnorodności” realizowany jest od trzech lat, w jego ramach powstaje poradnik dla pracowników oświaty i multiplikatorów, który umożliwi rozmowy na temat różnorodności w kontekście edukacyjnym. Coraz częściej w Polsce, podobnie jak w innych krajach europejskich, daje się słyszeć głosy krytyki pod adresem ról płciowych i różnorodności.
Zmiany społeczne, mają wpływ na systemy edukacyjne, a jednocześnie oferują zarówno nowe możliwości, jak i wyzwania na przykład dla szkół i innych instytucji edukacyjnych. Aby móc reagować na takie zmiany społeczne, oprócz profesjonalnego transferu wiedzy, kadra pedagogiczna musi wykazać się silnymi umiejętnościami społecznymi i rozumieć społeczności w celu promowania różnorodności i zrozumienia w danej społeczności.
W związku z tym utworzono europejski zespół ekspertów i ekspertek w celu omówienia modułów nauczania i zaproponowania metod promowania krytycznego i zróżnicowanego podejścia do tożsamości i różnorodności. Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego pakietu edukacyjnego w zakresie różnorodności i antydyskryminacji, w tym materiałów dydaktycznych online i offline.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.