18-20 października w Berlinie odbyło się seminarium „Od konfliktu do pojednania. W jaki sposób uczyć o relacjach polsko-niemieckich?”, adresowane do dla nauczycieli i edukatorów pracujących z niemiecką młodzieżą szkolną.
Jego celem było pogłębienie wiedzy o zagadnieniach związanych z historią relacji polsko-niemieckich (od 1939 do dziś), przybliżenie różnic i podobieństw w polskiej i niemieckiej pamięci o II wojnie światowej oraz zaprezentowanie doświadczeń nauczycieli zaangażowanych w pracę Wspólnej Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej.
W seminarium udział wzięły 24 osoby.
Seminarium zorganizowała Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego we współpracy z Centrum Badań Historycznych Polskiej Akademii Nauk w Berlinie i Instytutem Pileckiego w Berlinie (Pilecki-Institut Berlin), przy wsparciu Grupy Roboczej Nauczycielek i Nauczycieli przy Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej.